Jesień 2018

17.09.2018 Future Shorts – Summer Season

czas pokazu: 89’
Kolejna odsłona największego na świecie przeglądu filmów krótkometrażowych. Najciekawsze fabuły, dokumenty i animacje ostatnich miesięcy pochodzące m. in. z Francji, Hiszpanii i Chorwacji.

24.09.2018 Paterson

reż. J. Jarmusch, Francja, Niemcy, USA, 2016, 113’
Paterson jest kierowcą autobusu i tworzy wiersze, inspirując się zasłyszanymi w pracy historiami, poznanymi ludźmi i swoimi obserwacjami. Przepełniona charakterystycznym humorem i dystansem opowieść, kwintesencja kina Jarmuscha.

01.10.2018 Ana, mon amour

reż. C. P. Netzer, Francja, Niemcy, Rumunia, 2017, 125’
Cierpiąca na ataki paniki Ana zakochuje się z wzajemnością w Tomie. Mężczyzna wspiera ją, zabiera do kolejnych lekarzy. Jednocześnie obydwoje zaczynają izolować się od rodziny i przyjaciół. Nagrodzony Srebrnym Niedźwiedziem najnowszy film jednego z najciekawszych reżyserów rumuńskiej nowej fali.

08.10.2018 Dziecko apokalipsy

reż. M. Cornejo, Filipiny, 2015, 95’
Miejsce, w którym Coppola spędził kilka miesięcy kręcąc „Czas apokalipsy”, dziś jest oazą surferów. Jednym z nich jest Ford, którego spokojne bytowanie przerywa przybycie przyjaciela z dzieciństwa, obecnie miejscowego kongresmana. Ciekawe kino, pociągające egzotycznością, scenerią i klimatem.

15.10.2018 Morderstwo w hotelu Hilton

reż. T. Saleh, Dania, Francja, Niemcy, Szwecja, 2017, 106’
Policjant z Kairu próbuje rozwikłać zagadkę morderstwa kobiety dokonanego w przededniu egipskiej rewolucji z 2011 roku. Czarny kryminał uznany za rewelację festiwalu Sundance.

22.10.2018 Mistrzynie życia duchowego. Buddyzm, Sri Lanka, rewolucja

reż. M. Dobrowolska, Polska, 2017, 68’
Dokument opowiada historię kobiet, które w imię wprowadzenia w życie nauk Buddhy, ale wbrew oficjalnemu stanowisku mnichów, przyjęły pełne święcenia na bhikkhunī – buddyjskie mniszki. Po seansie odbędzie się spotkanie z reżyserką filmu, Małgorzatą Dobrowolską.

29.10.2018 Eroica

reż. A. Munk, Polska, 1958, 78’
Jedno z czołowych osiągnięć szkoły polskiej, a jednocześnie rozrachunek z mitologizowaniem wojennej przeszłości. Film składa się z dwóch nowel. Pierwsza opowiada o warszawskim cwaniaku, przypadkowo wciągniętym w Powstanie Warszawskie. Druga rozgrywa się w niemieckim oflagu